شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
مراسم نماز جمعه کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه، گفت: شرکت در انتخابات، تقویت‌کننده حاکمیت اسلام و در زمره عبادات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری در خطبۀ اول نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه روح حیات معنوی مؤمن با رعایت تقوای الهی است که تقویت می‌شود، گفت: اگر بنده مؤمن همواره نسبت به اعمال، رفتار و نیات تو خود مراقبت کند، اهل تقوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج در اسلام مستحب مؤکد است، اما اگر کسی به ‌واسطه ازدواج ‌نکردن به معصیت گرفتار شود ازدواج بر او واجب می‌شود، بیان کرد: تنها راه مشروع برای پاسخگویی به غریزه قدرتمند جنسی، ازدواج است و هیچ راه مشروع دیگری ندارد.

وی با تمسک به آیه « ...وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ...» ، روابط دوستی بین دختر و پسر حرام قطعی دانست و عنوان کرد: ابراز علاقه و محبت و شوخی‌های خارج از عرف بین زن و مرد نامحرم از هر طریقی، چه گفتن و چه نوشتن، حرام است و قرآن کریم هم، به‌صراحت آن را نهی فرموده است.‌

امام جمعه کرمانشاه با تأکید رعایت حدود الهی در ادارات، گفت: فضای حاکم بر ادارات، باید فضای عفت باشد، شوخی های خارج عرف با نامحرم، حرام است.

امام‌جمعه کرمانشاه در خطبۀ دوم نماز جمعه این هفته، با تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم‌الحرام ، نام‌گذاری دهه اول آن را به استناد آیه شریفه، «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ‌»، به ‌عنوان دهه احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، بجا دانست.

وی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین منکر حکومت طاغوت و بزرگ‌ترین معروف حکومت الهی است؛ حکومتی که بر اساس قوانین و حدود الهی بنا شده باشد. همه انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ تلاش کرده‌اند که این مهم‌ترین و بزرگ‌ترین معروف را محقق کنند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه ، با پرداختن به اهمیت حضور مردم در ایجاد سرنوشت خود، گفت: شرکت در انتخابات، تقویت‌کننده حاکمیت اسلام و در زمره عبادات الهی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری در ادامه بیانات خود انتخابات را یکی از مظاهر تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های الهی خواند و گفت: شرکت در انتخابات به این دلیل که تقویت‌کننده حاکمیت اسلام است، در زمره عبادات الهی قرار می‌گیرد و بر هر کسی که می‌تواند در این عرصه حضور پیدا کند واجب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از آنجا که عدم مشارکت در انتخابات موجب تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، شبهه جدی دارد که معصیت محسوب شود.

امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از همه مشارکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری، عنوان کرد: قدم‌های شما که برای شرکت در انتخابات در پای صندوق‌های رأی حاضر شدید، اجر جهاد در راه خدا را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح را تکلیفی الهی دانست و اظهار داشت: انتخابات از آن‌ جهت تکلیف الهی است که خداوند متعال امر فرموده است: «امانت‌ها را به اهلش بسپارید» و در آخرت در مورد رأی ما از ما سؤال خواهد شد.

خطیب جمعه کرمانشاه نامزد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری را رئیس‌جمهور همه ملت خواند و بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی ریاست‌جمهوری را به خادمی جمهور تبدیل کرد و نامزدی که انتخاب می‌شود به مدت ۴ سال خادم جمهور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه با مشخص‌شدن منتخب ملت همه باید او را رئیس‌جمهور بدانند، عنوان کرد: از فردا همه رقابت‌های انتخاباتی برای کمک‌کردن به رئیس‌جمهور و پیشرفت کشور، باید به دوستی تبدیل شوند.

خطیب جمعه کرمانشاه با تأکید بر لزوم ادامه‌ دادن راه شهدای خدمت، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی باید با همت رئیس‌جمهور منتخب و حمایت همه ملت برطرف شود و ایران اسلامی قدرت برتر منطقه باشد. به‌فضل خدا امت ما باید امت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با قدردانی از همه دستگاه‌ها و کسانی که برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در مراحل اول و دوم آن تلاش کردند، خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما بزرگ‌ترین پیروز این انتخابات است که توانست در مقابل دنیا چنین اقتداری را به رخ بکشد. منتخب ملت باید بداند که موفقیت او در گرو توجه ویژه به مردم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در شرایط پیش‌بینی نشده، خاطر نشان کرد: در این مدت کوتاه، فراهم نمودن ساز و کار مشارکت و حضور مردم ، از ظرفیت‌های عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که با لطف خداوند متعال محقق شد.

شرکت در انتخابات در زمره عبادات الهی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha